2ο συνεχόμενο Πρωτάθλημα Αναβατών MotoGP για τον Marc Marquez και Triple Crown για τη Honda

Ο αναβάτης της Repsol Honda Marc Marquez είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του MotoGP για το 2017 με την τρίτη θέση που κατέκτησε στο τελευταίο αγώνα της χρονιάς στο Grand Prix της Valencia. Ταυτόχρονα η Honda εκτός από την κατάκτηση του δεύτερου συνεχόμενου τίτλου κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM MotoGP κατέκτησε και το Triple Crowν Award (Πρωτάθλημα Οδηγών – Κατασκευαστών και Ομάδας).
Στα 24 χρόνια του, ο Marquez είναι πλέον ο νεότερος αναβάτης μοτοσυκλέτας στην ιστορία με τέσσερις τίτλους στη μεγάλη κατηγορία και έξι παγκόσμιους τίτλους συνολικά μέσα σε μόλις 10 χρόνια συμμετοχής του στους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Ο Marquez ισοφάρισε τους αναβάτες Jim Redman και Geoff Duke που επίσης έχουν κατακτήσει 6 Παγκόσμιους Τίτλους ο καθένας στην καριέρα του.

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 2017, στατιστικά Marc Marquez:
– Ο Marquez είναι ο νεότερος σε ηλικία αναβάτης στην ιστορία που κατακτά τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα στη μεγάλη κατηγορία σε ηλικία 24 ετών και 268 ημερών, καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Mike Hailwood που ήταν 25 ετών και 107 ημερών το 1965, όταν κατέκτησε τον τέταρτο τίτλο του στη μεγάλη κατηγορία.
– Ο Marquez είναι επίσης ο νεότερος σε ηλικία αναβάτης στην ιστορία με έξι Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Κατέρριψε μάλιστα το ρεκόρ του Valentino Rossi, ο οποίος ήταν 25 ετών και 244 ημερών όταν κατέκτησε τον έκτο τίτλο του και το Πρωτάθλημα MotoGP το 2004.
– Ο Marquez έχει κατακτήσει όλους τους τίτλους του στο MotoGP με μοτοσυκλέτες Honda. Ο μόνος αναβάτης που έχει τους περισσότερους τίτλους με Honda στη μεγάλη κατηγορία είναι ο Mick Doohan, ο οποίος κατέκτησε πέντε τίτλους στην κατηγορία 500 cc τη δεκαετία του ’90.
– Μόνο ένας Ισπανός αναβάτης έχει πάρει περισσότερους τίτλους από το Marquez: ο Angel Nieto, ο οποίος κατέκτησε συνολικά 13 Παγκόσμια Πρωταθλήματα (επτά στα 125 cc και έξι στην κατηγορία 50 cc) από το 1969 έως το 1984.
– Ο Marquez έχει πάρει τουλάχιστον πέντε νίκες σε μία αγωνιστική περίοδο τα τελευταία οκτώ χρόνια, σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες: 125 cc, Moto2 και ΜotoGP. Είναι ο πρώτος μάλιστα αναβάτης στα 69 χρόνια ιστορίας των Grand Prix που το πετυχαίνει αυτό. Προηγουμένως, ο Mike Hailwood ήταν ο μόνος αναβάτης που είχε πάρει τουλάχιστον πέντε νίκες σε μία σεζόν επί επτά χρόνια σε τρεις τουλάχιστον κατηγορίες, από το 1961 έως το 1967.
– Με τις 8 pole position που πήρε το 2017, ο Marquez ανεβάζει το ρεκόρ του για τη σύγχρονη εποχή στον απίστευτο αριθμό των 73 pole position και στις τρεις κατηγορίες.

Ο Marc Marquez το 2017:
Από Παγκόσμιος Πρωταθλητής το 2016, ο Marc Marquez δεν ξεκίνησε εύκολα στο φετινό πρωτάθλημα ΜotoGP. Ενώ ο αναβάτης της Yamaha Maverick Viñales ξεκίνησε τη σεζόν με δύο διαδοχικές νίκες, ο Marc κατέκτησε μία τέταρτη θέση στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Qatar και είχε μία πτώση στο GP της Αργεντινής ενώ ήταν επικεφαλής του αγώνα με διαφορά 2 δευτερολέπτων μέχρι τον τέταρτο γύρο. Από το 2013 που πέρασε από τα Moto2 στα MotoGP, ο Marquez κατάφερνε να πάρει τη νίκη τουλάχιστον σε έναν από τους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς, ενώ δεν είχε βρεθεί ποτέ στην όγδοη θέση της κατάταξης.
Ωστόσο, ο τρίτος αγώνας στο Austin ήταν για άλλη μια φορά αποκλειστική υπόθεση του Marc Marquez. Μετά από ένα ιδανικό Σαββατοκύριακο, ο Ισπανός κατέκτησε την πρώτη νίκη της σεζόν και πέμπτη συνεχόμενη νίκη του από την pole position στο Circuit of Americas.
Ακολούθησε ο πρώτος αγώνας σε Ευρωπαϊκό, στη Jerez, όπου ο Marquez τερμάτισε στη δεύτερη θέση πίσω από τον Dani Pedrosa, και ανέβηκε στην τρίτη θέση της κατάταξης, μόλις τέσσερις βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Valentino Rossi και δύο βαθμούς από το δεύτερο Maverick Viñales.
Το Γαλλικό και το Ιταλικό Grand Prix αποδείχτηκαν δύο ακόμη δύσκολοι αγώνες. Ο 24χρονος αναβάτης πήρε για δεύτερη φορά 0 βαθμούς όταν έπεσε στο Le Mans ενώ τερμάτισε στην έκτη μόλις θέση στο Mugello, όπου δυσκολεύτηκε με τη διαχείριση του μπροστινού ελαστικού σε όλο τον αγώνα. Πριν από το GP της Καταλονίας, ο Marc ήταν τέταρτος στο Πρωτάθλημα, 37 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Viñales.
Η δεύτερη ανάκαμψη για το Marquez μέσα στη χρονιά ξεκίνησε με τον τερματισμό του στο βάθρο στο δεύτερο αγώνα της πατρίδας του σε ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες. Ο Marc δεν είχε το καλύτερο σαββατοκύριακο καθώς μέτρησε πέντε πτώσεις μέχρι τον αγώνα της Κυριακής, στον οποίο τερμάτισε δεύτερος για να ανέβει και πάλι στην τρίτη θέση της Παγκόσμιας κατάταξης, μόλις 23 βαθμούς από την κορυφή.
Στη συνέχεια ο Marc πήρε μία πολύ σημαντική τρίτη θέση στο Ολλανδικό Grand Prix στο Assen, η οποία σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Viñales, τον έφερε μόλις 11 βαθμούς από την κορυφή της κατάταξης στην τέταρτη θέση πίσω από τους Dovizioso, Viñales και Rossi, σε ένα πρωτάθλημα απίστευτα ανταγωνιστικό. Στο Assen, ο Marc ανέβηκε για 94η φορά στο βάθρο, το οποίο ήταν και το 400ό βάθρο για την ομάδα της Repsol Honda.
Μία εβδομάδα αργότερα, η δεύτερη νίκη του Marquez για το 2017 και η όγδοη συνεχόμενη νίκη του στο Sachsenring πάντα από την pole position, τον ανέβασε για πρώτη φορά μέσα στη χρονιά στην κορυφή της κατάταξης με μικρή διαφορά πέντε βαθμών από το συμπατριώτη του Viñales, ακριβώς πριν τις καλοκαιρινές διακοπές για το MotoGP.
Όταν η δράση επανήλθε στο Brno, ο Marc κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του σε αντίξοες συνθήκες. Ήταν ένας αγώνας flag-to-flag, ο έκτος μάλιστα αγώνας σε μικτές συνθήκες (στεγνό/βρεγμένο) με δυνατότητα αλλαγής μοτοσυκλέτας στον οποίο κυριάρχησε ο Ισπανός, όπως στο Assen του 2014 και το Sachsenring την ίδια χρονιά, στο Misano του 2015 και στην Αργεντινή και στο Sachsenring του 2016.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Marc, έχοντας φορέσει μαλακό πίσω ελαστικό, που δεν του ενέπνεε εμπιστοσύνη σε μια πίστα που στέγνωνε, δυσκολεύτηκε από τον πρώτο γύρο. Έτσι, αποφάσισε να αλλάξει μοτοσυκλέτα από νωρίς και μπήκε στο pit lane στο δεύτερο μόλις γύρο για να πάρει τη δεύτερη μοτοσυκλέτα που του είχαν ετοιμάσει με σλικ ελαστικά. Αυτή η απόφαση έδωσε τη δυνατότητα στο Marquez να δημιουργήσει μεγάλη διαφορά από τους αντιπάλους του και να τη διατηρήσει μέχρι την καρό σημαία. Με αυτή τη νίκη, αύξησε τη διαφορά του στο πρωτάθλημα σε 14 βαθμούς από το Viñales.
Το Αυστριακό GP ήταν ο πέμπτος συνεχόμενος αγώνας στον οποίο ο Marc ανέβηκε στο βάθρο ενώ έχασε τη νίκη από τον Andrea Dovizioso μετά από μία μεγάλη μάχη μεταξύ τους μέχρι την τελευταία στροφή. Κατά κακή του τύχη, στον επόμενο αγώνα, στο Βρετανικό Grand Prix, ο Marc αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με τεχνικό πρόβλημα ενώ ο Ιταλός, σκαρφάλωσε με τη νίκη του στην κορυφή της βαθμολογίας. Κι ενώ οι δυο τους απέμειναν οι μοναδικοί διεκδικητές του τίτλου, ο Marquez ανέκαμψε και πάλι παίρνοντας δύο συνεχόμενες νίκες στους αγώνες του San Marino και της Aragon για να περάσει και πάλι πρώτος στη βαθμολογία.
Οι Marquez και Dovizioso έφτασαν στην Ιαπωνία για τον πρώτο από τους τρεις υπερπόντιους αγώνες με διαφορά 14 βαθμών μεταξύ τους και χάρισαν εκπληκτικό θέαμα στο Twin Ring Motegi. Υπό καταρρακτώδη βροχή, οι δύο αναβάτες επιδόθηκαν σε μία επική μονομαχία μέχρι την τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου. Παρά τις προσπάθειες του Παγκόσμιου Πρωταθλητή του 2016, ο Dovizioso κατάφερε να πάρει τη νίκη στην έξοδο από τη στροφή “Victory” με το Marc απίστευτα κοντά του στον 100ό τερματισμό της καριέρας του στο βάθρο.
Ο Marc παρέμενε επικεφαλής της κατάταξης με 11 βαθμούς διαφορά από τον Dοvi πριν το GP Αυστραλίας με τον καθένα από τους δύο αναβάτες να έχει από πέντε νίκες. Ήταν πολύ σημαντικό για τον άνθρωπο της Repsol Honda να προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί μία από τις αγαπημένες τους πίστες και δεν έχασε την ευκαιρία. Με απόδοση από άλλο πλανήτη ο Marc εξασφάλισε μία κρίσιμη νίκη που τον έφερε ακόμη πιο μπροστά στη βαθμολογία με 269 βαθμούς, 33 μπροστά από τον Dovizioso, ο οποίος παρότι τερμάτισε στη 13η θέση, παρέμεινε ο μοναδικός αντίπαλος του Marquez στην υπόθεση του τίτλου.
Η Sepang δεν υπήρξε ποτέ μία από τις αγαπημένες πίστες του Marc, όμως ο νεαρός Ισπανός κατάφερε να τερματίσει στην τέταρτη θέση στο βρεγμένο αγώνα της Μαλαισίας, η οποία σε συνδυασμό με τους τερματισμούς των Dani Pedrosa και Cal Crutchlow, χάρισε στη Honda το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για το 2017. Αυτό ήταν ο 23ος Tίτλος Kατασκευαστών για τη Honda και ο έκτος τις τελευταίες επτά χρονιές.