Ιστορια

Saracakis_bus_Thessaloniki

Ιστορία

1922: O Ιωάννης Δ. Σαρακάκης ιδρύει στη Θεσσαλονίκη αυτό που πρόκειται να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους εμπορικούς και βιομηχανικούς ομίλους της Ελλάδας.

1922 - 1940: Πολυάριθμες εταιρείες παγκοσμίου φήμης, μεταξύ των οποίων οι Renault, Fiat, Dunlop, Hudson και General Motors, εκπροσωπούνται και υποστηρίζονται  στη Β. Ελλάδα από τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη. Το 1933, ξεκινά η συνεργασία με τη DuPont de Nemours για αποκλειστική διαχείριση στην Ελλάδα των χρωμάτων αυτοκινήτων, προτάσεων βαφής, κλπ.

1941: Τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας Σαρακάκη μεταφέρονται στην Αθήνα.

1950: Η Volvo αναθέτει στην εταιρεία Σαρακάκη την αποκλειστική Εισαγωγή-Διανομή επιβατικών αυτοκινήτων, φορτηγών, λεωφορείων και στη συνέχεια μηχανών θαλάσσης, βιομηχανικών κινητήρων και μηχανημάτων έργων Volvo.

1959: Γίνεται η γνωριμία του Ιωάννη Δ. Σαρακάκη με τη Honda Motor κατά τη διάρκεια της πρώτης αγωνιστικής παρουσίας μοτοσυκλέτας Honda στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του αγώνα Isle of Man T.T.Στη συνέχεια αποφασίζει να γίνει ο Εισαγωγέας-Διανομέας μοτοσικλετών Honda Ιαπωνικής προέλευσης στην Ελλάδα.

1963: Ο Όμιλος Σαρακάκη επισημοποιεί τη συνεργασία του με τη Honda υπογράφοντας συμφωνία αποκλειστικής διανομής για την εισαγωγή μοτοσικλετών Honda στην Ελλάδα. Την ίδια χρονιά, η Mitsubishi αναθέτει στον Όμιλο Σαρακάκη την Εισαγωγή-Διανομή επιβατικών αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων Mitsubishi στην Ελλάδα.

1965: Τα πρώτα ολοκληρωμένα λεωφορεία Volvo με κινητήρες στο πίσω μέρος κατασκευάζονται από το Βιομηχανικό τομέα του Ομίλου με την ονομασία  SBAV, πολύ πριν παρόμοια σασί αρχίσουν να διατίθενται στη σειρά των λεωφορείων της Volvo. Το σασί λεωφορείου SBAV εξελίσσεται από σασί φορτηγού F85 Volvo. Η συνολική παραγωγή τέτοιων λεωφορείων φτάνει τις 1.200 μονάδες και 50 από αυτά εξάγονται στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Την ίδια χρονιά, ο Όμιλος Σαρακάκη επισημοποιεί εμπορική συμφωνία με την Komatsu για την Εισαγωγή – Διανομή μηχανημάτων διαμόρφωσης εξωτερικών χώρων και περονοφόρων ανυψωτικών της εταιρείας Komatsu στην Ελλάδα.

1968: Η συνεργασία με τη Honda Motor επεκτείνεται για να συμπεριλάβει επίσης την Εισαγωγή-Διανομή επιβατικών αυτοκινήτων Honda και στη συνέχεια των μηχανών θαλάσσης Honda και προϊόντων παραγωγής ισχύος στην Ελλάδα.

1975: Απεβίωσε ο Ιωάννης Δ. Σαρακάκης.

1977: Παράγεται το πρώτο αρθρωτό λεωφορείο (αρχικά με πλαίσιο Σαρακάκη και αργότερα με πλαίσιο Volvo B10M και ημιτρέιλερ Schenk), μήκους 18m, με το ψευδώνυμο «Δεινόσαυρος». Ο «Δεινόσαυρος» ξεκινά την καριέρα του στη Θεσσαλονίκη ενώ η απλούστερη έκδοσή του, βασισμένη σε πλαίσιο Volvo B10M, χρησιμοποιείται για της ανάγκες μεταφορών της περιοχής του Πειραιά.

1999: Ο Βιομηχανικός τομέας του Ομίλου Σαρακάκης ολοκληρώνει την κατασκευή 120 αρθρωτών λεωφορείων για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας  (ΕΘΕΛ), βασισμένων σε πλαίσιο Volvo B7LA. Αυτός ο τύπος λεωφορείου με το όνομα «Αθηνά», είναι το πρώτο τριαξονικό, αθρωτό λεωφορείο σε όλο τον κόσμιο με χαμηλό πάτωμα σε όλο του το μήκος.

2000: Ο Βιομηχανικός τομέας του Ομίλου καινοτομεί με την παραγωγή του πρώτου στην Ελλάδα αμαξώματος λεωφορείου από ανοξείδωτο ατσάλι με σασί Volvo chassis (40 λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη).

2001: Αναγνωρίζοντας τη συμβολή της οικογένειας Σαρακάκη στην ανάπτυξη οικονομικών σχέσεων μεταξύ των χωρών  Σουηδίας και Ελλάδας τις τελευταίες 5 δεκαετίες, ο βασιλιάς της Σουηδίας, απονέμει το παράσημο του ‘Ταξιάρχη του Βασιλικού Τάγματος του Πολικού Αστέρα’ στον κύριο Δ. Ι. Σαρακάκη, Πρόεδρο του Ομίλου.

2002: Ο Όμιλος Σαρακάκη γίνεται ο Επίσημος Εισαγωγέας – Διανομέας της Renault Trucks στην Ελλάδα.

2005: Ο Όμιλος επεκτείνει τις δραστηριότητές του στη γειτονική Βουλγαρία με την ίδρυση ανεξάρτητης εταιρείας εκεί. Την ίδια χρονιά, ξεκινά η συνεργασία με τον Κινέζο κατασκευαστή Anhui Heli για την Εισαγωγή – Διανομή της σειράς των περονοφόρων ανυψωτικών μηχανημάτων στην Ελληνική αγορά.

Η χρονιά αυτή σηματοδοτείται και από τη δημιουργία ιδιόκτητων μονάδων λιανικής πώλησης αυτοκινήτων σε διάφορα σημεία στην Ελλάδα.

2007: Ο Όμιλος Σαρακάκη υπογράφει συμφωνία με τη Volvo Construction Equipment για επέκταση των εμπορικών τους σχέσεων όπου αναλαμβάνει την Εισαγωγή-Διανομή των προϊόντων της VCE και στη Βουλγαρία.

2008: Ο Όμιλος Σαρακάκη υπογράφει συμφωνία με τη BAE Systems για την αποκλειστική εκπροσώπηση της οικογένειας μεσαίων των στρατιωτικών οχημάτων - Family of Medium Tactical Vehicles (FMTV) της δεύτερης στην Ελληνική αγορά.

2009: Οι δραστηριότητες του Ομίλου επεκτείνονται στην Κύπρο, όπου αναλαμβάνει την Επίσημη Εισαγωγή-Διανομή των προϊόντων της Volvo Truck Corporation και Volvo Bus Corporation στην αγορά της Κύπρου.

2011: Ο Όμιλος γίνεται  ο Επίσημος Εισαγωγέας – Διανομέας στην Ελλάδα της σειράς περονοφόρων ανυψωτικών μηχανημάτων της Ιταλικής κατασκευάστριας εταιρείας OMG και των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών της Γαλλικής SDMO.

2013: Ο Όμιλος επεκτείνει τις δραστηριότητές του στην αγορά ελαστικών οχημάτων και γίνεται επίσημος Εισαγωγέας – Διανομέας των: ελαστικών Infinity, των ελαστικών Titan, των ελαστικών Apollo και Sigma Motion.